Terra Mystica

Här kan ni skriva om brädspel

Moderator: Monstrum

Terra Mystica

Postby Monstrum » Mon Jul 08, 2013 4:20 pm

Fattiglapp som jag är brukar jag dra mig för att köpa brädspel, men på sistone har jag varit sugen på att införskaffa något riktigt bra. En youtubevideo gjorde mig helt såld på det här spelet, och när jag väl köpte det var det sannerligen ingen besvikelse.

Terra Mystica
Strategiskt brädspel där all slump är avklarad innan spelet börjar. Sedan gäller bara planering och interaktion. Fjorton olika fantasyraser med unika egenskaper tampas om utrymme på en begränsad karta med olika terrängtyper. Det låter som Smallworld, men är i en helt annan klass. Genom terraformering omvandlar man exempelvis skogar, öknar och berg till träsk, eller vilken ens hemterräng nu råkar vara, och bygger små hus som gradvis uppgraderas till pampigare byggnader. Präster skickas till elementkulter, och däremellan bygger man broar och binder ihop sitt rike med skepp längs med floderna. Inga våldsamheter, bara hederlig tävlan. Flest poäng vinner. Komponenterna är dels brickor av kartong och dels färgglada träbitar. Rekommenderas å det grövsta.

:PDT_bubu :PDT_bubu :PDT_bubu :PDT_bubu :PDT_bubu
All the birds are singing that you gonna die!
Monstrum
Level 62 - Sathariel

Return to ÖVRIGT - Brädspel