Det tackas och värmer Garret, vi kommer helt klart hålla på ett tag till. Ska få ihop lite spelningar och sånt så kanske man får se oss live också nån gång.
Vi har ju hybris så vi har faktiskt lagt sång på alla spår vi gjort utom det här sista och två till tror jag det är. Totalt har vi nu 8 låtar med sång, men inget inspelat än. Men det kommer, det är inte långt bort.. Relativt sett.
Nyarlathotep har blivit lite av ett My Name is Death Epos. Mörkare tyngre och mäktigare än allt annat vi gjort. Nu är den uppe i 10 minuter och vad som saknas är väl en avrundning. Den består just nu av tre delar. Den första delen är en tekniskt malande tretakt och fyrtakt med vissa ambienta attribut. Den andra delen som börjar vid 4:40 är lite orientalisk med lite mer pop-attribut, med ett svävande ambient stick mitt i. Den tredje delen tar sin början vid 7:05 och är en episk mycket mörk skräckmarsch med mycket ambiens. Tanken är då att allt detta ska på nåt vis omfatta entiteten Nyarlathotep. Vetenskap, lusta, skräck och galenskap.
Är är spektaklet, kanske inte helt färdigställd. Har spenderat X antal timmar idag med att finpilla på diverse delar. Är inte helt nöjd med vissa basgrejer och vissa riff måste spelas in på nytt osv. Trummor kan man ju sitta med i flera hundra år med och bara få det att låta roligare och roligare.. Men nån ska ju lära sig det sen också förvisso.
Här under finns hela My Name is Death spelningen från 2010-03-12. Ganska troligt den första och sista med Gode på sång, och kanske till och med den sista någonsin. Se och Njut!
Ny framsida och nytt forum och en lite bättre inspelning på Hospital på den lite upphottade framsidan från My Name is Death sidan. Egentligen tänkte jag spara korpen till mitt nästa projekt men nu vet jag inte om jag ens kommer flytta till Göteborg så då satsar jag helhjärtat på My Name is Death och mohammed får komma till berget så jag tar och för över alla framtida tankar till MNiD istället. Så nu blir det MNiD för hela slanten!