Gör en egen tråd av mig. Har hört att det är storsint.
Fortsätter på mitt "This War Be Far From You" projekt och arbetade vidare på bilden från igår. Detta är lugnt det längsta jag någonsin arbetat på en bild närmare 6 timmar nu. Har lite småfix kvar men har märkt att såfort man börjar rensa upp så försvinner känsla. Så den ska nog vara lite "rugged".
Braxenpankan wrote:braxenpankan sista bilden. Vad jobbar du i?
Enbart PS. Hemligheten är ickerunda penslar. Dom som jag använde mest är nog penslar som gör flera streck samtidigt. Superanvändbart för att skapa texturer. Ska fortsätta med temat, har bara blivit lite efter i allt festivalande nu.
Jag fortsätter lägga upp mörk nästan osynlig konst. Den här tog mindre än en halvtimma att framställa, sen tog det ungefär lika lång tid att välja typsnitt och formge layouten och ungefär lika länge att göra en Youtube video av den med nåt obskyrt replokalsjam från My Name is Death till... Nåja, vad är nätterna till för liksom?
RUU wrote:Jag fortsätter lägga upp mörk nästan osynlig konst.
Men den här är ju inte alls som den med huset. Här har du ju ljusa highlights som lyfter fram strukturerna. Kontrast. Myyycket bättre. Den röda texten går emellertid inte att läsa om man inte redan vet vad där står.
Koncept för kommande musikprojekt som jag ska försöka kalla "Crow Descending into Fire". Som vanligt är det mörkt och obskyrt precis som jag gillar det. Sådär i efterhand så ser jag att jag borde ha studerat partikelfysik lite mer i praktiken innan jag satte igång med dom, men det får jag göra till en senare version. Vad jag har upptäckt är att en fågel lite på snedden är sjukt svår att centrera, men förhoppningsvis så löser det sig när man får dit en logotyp under som är centrerad. Projektet kommer nog i allmänhet vara en svårare och mörkare variant av My Name is Death kan man väl säga.. Inte lika mycket distat och inte lika mycket plink.. Vilket låter som att det inte är nåt annat än bas och trummor... Vilket mycket väl kan bli fallet..
Ha ha tänkte inte på det igårnatt, men nu när jag kikar så ser han ut lite som en full uteliggare med röd lysande näsa.
EDIT: Tonade ned näsan lite och la upp en youtubefilm då jag gillar sånt. Det handlar förövrigt återigen om en karaktär till rollspel. Denna gång min egen karaktär till en session DoD-91 som vi ska sätta igång med ikväll.