TOObS tröjor?

Ny på TOObS ROOL? Här finns information och nyheter från TOObS. Här kan du också lämna förslag på vad du tycker är rätt eller fel med sidan.

TOObS tröjor?

Postby RUU » Sat Apr 21, 2007 10:01 pm

Nu när jag trycker TK! t-shirts för fulla muggar så kommer tanken på en TOObS ROOL T-shirt.

Kommer trycka upp en TOObS ROOL tröja åt mig själv. Tanken är en röd T-shirt med texten TOObS ROOL i vitt och kanske "Lite som du" eller "ditt vattenhål på nätet" under. Nån annan som är sugen? Kostnaden skulle bli T-shirtkostnaden + en tia. T-shirten under skulle bli 69kr med trycket och moms. Ord pris 99kr.

En pike skulle bli 135kr

Kanske nån är sugen på att designa ett annat tryck?

Image
Image
Image
RUU
Level 39 - Shub-Niggurath

Re: TOObS tröjor?

Postby Braxenpankan » Wed Apr 25, 2007 8:24 am

ANTEKVIST wrote:Kanske nån är sugen på att designa ett annat tryck?

Jepp. Bra idé, men jag vill ha en annan. Jag tror jag vill skippa "Lite som du" helt och hållet, för att slippa associationer till (den visserligen bra) TV-serien med samma namn. En får se när jag hinner göra nåt. Är det här ett öppet erbjudande eller måste man bestämma sig nån gång?
Tut tut ompa opma. Al Qaida och bomber.
Braxenpankan
Level 52 - Binah

Postby Braxenpankan » Wed Apr 25, 2007 8:25 am

Braxenpankan wrote:Jag tror jag vill skippa "Lite som du" helt och hållet

Hm. "Inte som du" faller mig mer i smaken.
Braxenpankan
Level 52 - Binah

Postby RUU » Wed Apr 25, 2007 10:50 am

Ha ha, det är ju som från min blog. Kolla länken. :wink:
Image
RUU

Postby Braxenpankan » Wed Apr 25, 2007 12:39 pm

Hehe. Där ser man.
Braxenpankan
Level 52 - Binah

Postby FUNKYFIAT » Sat May 26, 2007 9:31 pm

Sugen på att designa annat tryck? Absolut. Men inte för att jag vil ha tröjan, utan bara för att jag tycker om grafisk (och övrig "digital" design). Alltid kul när man kan dela med sig av sina kunskaper och idéer med andra.

Har jag tid att göra det? Absolut. Inte. Möjligtvis om ett årtionde eller så... *tentahets och jobbfrustrationer*
FUNKYFIAT
Elit: Level 17 - James Bond

Postby FUNKYFIAT » Sat May 26, 2007 9:34 pm

ANTEKVIST wrote:Kostnaden skulle bli T-shirtkostnaden + en tia. T-shirten under skulle bli 69kr med trycket och moms. Ord pris 99kr.

En pike skulle bli 135kr.

Kör du själv screen, eller trycker du ngn annan stans (på ett tryckeri så att säga o med annan tryckmetod)? Sugen på att förverkliga lite egna idéer o behöver info. nämligen. =)
FUNKYFIAT
Elit: Level 17 - James Bond

Postby RUU » Sun May 27, 2007 12:12 am

Jag trycker transfer på mitt jobb. Vi har möjlighet att göra flerfärgstryck men dessa blir då av "hårdrockskvalité" (dvs söndertvättad med vita sprickor i trycket efter några månader). Snyggast blir om man kör clean transfer dvs i enkla färger såsom svart vitt och rött där färgerna inte får tangera varandra någonstans. Ett litet mellanrum krävs.

Detaljnivån är hög och du kan ha i stort sett hur snirkliga mönster som helst, fast det är jag som ska rensa trycken som säger stopp eller tar extra betalt om det skulle vara så.

Det mest detaljrika jag gjort är nog M4an på T-shirten som jag har på mig i papphattråden som finns under foton. Nu syns det inte på bilderna men den är sjukt detaljerad iaf. Nästen gränsfall för vad man vill göra annat än i enskilda fall.
Image
RUU

Return to LITE SOM DU